top of page

Informasjon

Her finner du informasjon som kan være av interesse for deg som pasient eller samarbeidspartner.

Om hygiene og smittevern

Sist oppdatert 1/12-23

 

Ved Pollen Fysioterapi har vi klare retningslinjer for hygiene og smittevern, både for terapeutene og pasienter som benytter treningssal.

​​I treningssalen vasker hver enkelt det utstyr man har benyttet, umiddelbart etter bruk. Til dette benyttes klut og såpevann på sprayflaske som står tilgjengelig i treningssalen. Man tar med seg én klut som benyttes til utstyrsvask gjennom treningsøkten, og når økten er gjennomført legges den i en dunk for brukte kluter.

Vi ber deg om å ta kontakt for å avlyse timen dersom du føler deg syk eller har moderate luftveissymptomer (hoste, feber, sår hals, m.m.).

 

Takk for at du følger retningslinjene våre og slik bidrar til å beskytte dine medpasienter og oss som jobber her.

Om driftsavtaler, ventetid, priser og betaling

Driftavtale, egenandeler og egenandelstak

Fysioterapeutene hos oss har alle driftsavtale med Arendal kommune.

 

Hos fysioterapeuter med driftsavtale betaler pasienter kun en egenandel for timer, som telles med i frikortgrunnlag/egenandelstaket. Dette er det samme frikortgrunnlaget/egenandelstaket som gjelder for andre helsetjenester (legetimer, medisiner, etc.). Når man har overskredet egenandelstaket (per 2024 på 3165,-) dekkes videre egenandeler av HELFO. Mer om egenandeler og priser for fysioterapi. Fysioterapeuter med driftsavtale har stor pågang av pasienter og det er derfor ventetider for å få time.

Hos helprivate fysioterapeuter betaler pasienten en fastsatt sum for hver konsultasjon, og dette teller ikke i frikortgrunnlaget.. Dersom man har helseforsikring kan man undersøke med dem om de dekker behandling hos helprivat fysioterapeut. På Pollen Fysioterapi har vi for tiden ingen fysioterapeuter som jobber helprivat.


Betalingsmetoder
Vi foretrekker at man betaler med kort, men tar i mot kontant betaling hvis nødvendig.


Dekning av egenandeler
Dersom du har godkjent yrkesskade, eller andre av forskjellige grunner skal betale dine egenandeler (NAV, forsikringsselskaper, eller lignende) er det nødvendig med skriftlig bekreftelse på dette, før oppstart av behandling.

Bestille time

Dersom du ønsker time hos oss, kan du sende e-post, eller bruke kontaktskjema. Du kan også ringe oss på 37 02 57 42 og legge igjen beskjed. Siden vi har pasienter fortløpende gjennom hele arbeidsdagen foretrekker vi en av disse måtene å nå oss på. Dersom det haster å få tak i oss kan du gjerne benytte direktenumrene våre (se Kontakt). Se forøvrig informasjon om henvendelser.

Dersom du ønsker en spesifikk terapeut får du mulighet til å velge aktuelle terapeut via tastevalg når du ringer, eller du kan sende e-post direkte til aktuelle terapeut (epostadresser finner du her). Benytter du kontaktskjema kan du innlede meldingen med navnet på aktuelle terapeut.

Husk å ikke oppgi sensitiv informasjon ved digitale henvendelser. Eventuelle viktige sensitive opplysninger kan formidles muntlig når vi følger opp henvendelsen din.

Før din første time

Ta gjerne med eventuell dokumentasjon som er relevant for problemstillingen du oppsøker fysioterapi for. Det kan for eksempel være MR-beskrivelser, spesialistrapporter, eller legehenvisninger. Ofte har man ikke slik dokumentasjon tilgjengelig, og isåfall kan vi ta kontakt med fastlege for å hente det ut i etterkant. Dette er imidlertid tidkrevende for allerede tidspressede fastleger, og bør unngås hvis mulig. Enkelte rapporter kan i noen tilfeller finnes i din journal på helsenorge.no.
 

Dersom du bruker lesebriller er det fint om du tar dem med, da det kan være aktuelt å fylle ut noen enkle skjema.

Dersom noen andre skal betale dine fysioterapiutgifter (forsikringsselskap, NAV, e.l.), eller du har vedtak på yrkesskade, er det viktig at du tar med dokumentasjon på dette.

Foruten dette trenger du ikke å ta med noe spesielt til første time, men kom gjerne i bekledning som tillater ganske fri bevegelse.

Adkomst og parkering

Vi er lokalisert innerst i Pollen, i Havnegaten 1 (Nidarågården), vis-a-vis utgangen fra Pollen Parkeringshus. Man kan benytte parkering der, eller gateparkering i sentrumsområdet.

Drosjer kan kjøre helt til inngangsdøren vår.

Vi holder til i 3.etg. med heistilgang og rullestoltilgjengelige lokaler.

Avlyse/endre time

Alle timer må avbestilles/endres 24 timer før den skulle ha funnet sted. Hvis ikke risikerer man å måtte betale for timen i sin helhet (dette innebærer normal egenandel pluss HELFO-refusjon).

 

Vi gjør oppmerksom på at timer man ikke møter til, ikke vil kunne faktureres til NAV eller forsikringsselskaper.

Savner du noe? Da er du sikkert ikke alene om det. Tips oss så vi kan gjøre sidene bedre!

bottom of page